lördag 28 mars 2009

Grodan Dagen Efter


Så, Stureplan visade sig inte riktigt vara min grej, inte det stället vi hamnade på i alla fall. Overpriced and underpopulated. Och på något sätt kändes åldersfördelningen helfel trots 20-årsgräns. Är antagligen mer av en Södertjej, eller egentligen mer Häng än Club-tjej. Men det var kul att träffa tjejerna, det blev 80% av Linslusen närvarande - och i vanlig ordning skönt soffhäng med skumma samtalsämnen innan vi drog ut. Klokt nog hade alla kört med dubbla eller varma strumpbyxor, så vi slapp förfrysa.

Älskar min Kookai klänning som jag köpte second-hand. Estet-skum men snygg på samma gång. Och så passar den också, vilket inget annat gör just nu. Antingen är det för stort (Mer än 3 år gammalt), eller för litet (köpt under gymnasietiden). Men Kookaiklänningen är Goldilocks.

Vaknade runt 10 idag med välförtjänt huvuvärk, åt frukost och när M gick för att jobba vid 12:30 somnade jag om och sov nöjt till 16 när han kom hem igen. Kommer antagligen inte kunna sova ikväll, men det var det värt för det var så himla skönt att ÄNTLIGEN få sova ordentligt. Tack och lov finns det massa mat i kylen och frysen så det blir inga problem att hitta nått att äta ikväll.

I övrigt har jag ont i armen eftersom en pall gick sönder under personalmötet igår och jag flög i golvet. Slog i armbågen och har ett fint blåmärke där nu... Dumma pall. Har också ångest för att det kommer att bli ruggigt svårt att komma in på Psykologprogrammet och jag inte kan fixa 2.0 på Högskoleprovet i höst. Gymnasiebetygen räcker inte till statistikt sett, har 19.71 (MVG i allt förutom 3 ämnen som var VG) Snittet för Stockholms Universitet ligger på 19.9 nånting eller 20.0. Så det blir till att plugga in svensk ordkunskap och statistik och tabeller i sommar för att höja poängen. Annars får jag väl flytta till Umeå i 5 år... Nä, det vill jag faktiskt inte, då får det fan vara.

Kommer att stänga av alla lampor ikväll under en timme för Earth Hour. Funderar på att dra av resten av elektroniken också. Antingen blir det högläsning eller brädspel under den tiden, vi får se.

1 kommentar: