torsdag 16 april 2009

Kaffe


Ibland önskar man att man drack kaffe, så att man orkade med på mornarna. Helt plötsligt blev det så mycket att göra, jobbet, middag, disk, packa saker til tvättstugan, springa ner och upptäcka att tvättiden var igår... och så det där med sömn. Inte tusan vill man gå och lägga sig när det är fullt av kreativa ideer i huvudet och det bara kliar i fingrarna efter att få måla (ÄNTLIGEN! är inspirationen tillbaka), men så blev det - i säng. Dock för sent, så jag är ändå trött idag med ringar under ögonen och hår som spretar åt alla håll. Men inget kaffe att vakna upp med.

Det får bli en frisk (läs: kall) cykeltur till jobbet i stället.

Kanske hinner jag i alla fall skissa ikväll, om jag kan låta bli att se "Burn After Reading" direkt när jag kommer hem. Den kommer att ligga och vänta på mig i brevlådan tillsammans med "I'm A Cyborg, But That's OK" en koreansk film, regiserad av samma kille som gjorde Sympathy for Lady Vengenace.

1 kommentar:

  1. Mammas flicka - skapar på nätterna... vad har vi för gen? Nu ska jag ner i målarpytsen...
    Kram grodis!

    SvaraRadera