tisdag 29 september 2009

Pank

Förbannelse över krediter! Mitt nyinskaffade bankkort kom med en kredit på 5000 kr, vilket ledde till att jag lugnt kunde köpa mina nya hålfotsinlägg och lite annat som jag ville ha och behövde. Men sen kommer ju räkningarna och ångesten tätt inpå. Fick snällt rådda om bland kontona och ta ett lån från sparkontot för att få det att gå runt. Banken har nu bilivit meddelad om att jag inte längre vill ha nån kredit på kortet - tack. Egentligen är det ingen större fara, M får sin lön den 15e och då kommer mer pengar in - men jag avskyr verkligen att känna att jag inte har pengar. Det gör ont i själen att stressa över om man kommer kunna unna sig nånting som att gå ut med kompisarna eller gå på bio. Ok när man pluggade, då hade ingen pengar men nu när man jobbar heltid ska den pressen inte finnas tycker jag!



Fast, gjorde ju sista avbetalningen på datorn den här månaden och en hel del annat, så nästa månad kommer det ju finnas betydligt mer på kontot,varpå pengarna SKA tillbaka in på sparkontot, jag kommer inte att sälja min själ till CSN för att kunna plugga i framtiden, eller om jag inte vill plugga, ha råd med handpenningen för ett bostadlån när jag känner för det. (Har snart nog för att banken skulle bevilja mig ett lån för ett litet hus på landet. ^_^)



M ska jobba hela helgen, fredagkväll, hela lördag till 23 och söndag... där rök planerna att göra nått ihop. Men det är bra, helgersättning är sweet. Får ha en tjejkväll i stället. Så, nu har jag fått ventilera lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar