lördag 21 februari 2009

Pastasallad med kyckling


2 kycklingfileér
250 g körsbärstomater
3 champinjoner
1 orange paprika, delad
3 msk svart tapenade som Lina tog med sig till nyår men som aldrig blev öppnad
10 Crostini brytna i kvartar (också från nyår)
½ zucchini
Ett halvt paket (250 g) Barilla's Tortiglionis

Krydda kycklingfileerna och grilla dem i ugnen på 250 grader. Ca 10 min innan kycklingen är klar, släng in svamp och zucchini. När pastan är klar, häll av vattnet och släng tillbaka den i kastrullen, blanda i tapenade, paprika, svamp, zucchini och crostinis.

Skär den färdiga kycklingen i mindre delar, blanda den med pastan och lägg slutligen i tomaterna. Servera och toppa med färsk basilika.

Igår var det dags för en lyx-kväll med riktig mat efter en vecka av diverse skumt från frysen. Inspirerad av ICAs delidisk bestämde jag mig för en pastasallad med kyckling, och för att ytterligare skämma bort oss köpte jag en flaska vitt vin och lite naturgodis också.

Vinet heter La Garonne, är väldigt sött och både jag och M tyckte om det. 50:- på Systemet.



1 kommentar: