fredag 27 februari 2009

Grodan gör Bok-rean

Glatt skuttade vi (eller i alla fall jag) iväg till årets bokrea, starten gick från Gamla stan där vi hittade en väldigt fin Stol Att Ta Med. Detta skulle självklart dokumenteras, med tönt-mössa och allt.

Hur som helst, först blev det Sci-Fi bokhandeln, utan vidare fynd. Sen släpade jag M Drottninggatan ner för att hitta Bok och Bild. Där blev det en ny shoppinglista till kylskåpet och Sänka skepp i reseformat.

Vidare längst Drottninggatan in på Akademibokhandeln, ett litet fynd där och sen - äntligen Åhlens.

Smockfullt såklart, men när man kan lämna en välvillig pojkvän med jacka, väcka och tidigare inköp blir det lättare att navigera i trängseln. Många fina böcker fanns det, och jag sneglade längtansfullt mot alla de fina trädgårdsböckerna. Men det får vänta tills jag faktiskt har en trädgård att fixa med. Mycket fina fynd blev det, och tungt! Men värt det. Räknar med att ha sparat ca 500 kr på mina fina nya kokböcker.

  • Coctailguiden
  • 1001 Cocktails
  • Wok
  • Thailänsk mat
  • Grillboken
  • Bröd av Jan Hedh

Självklart är boken om bröd min absoluta favorit just nu, så många bra recept och förklaringar. Här ska bakas! Alla mått är dock i gram, så nu är en digital köksvåg än mer aktuell. Får se om jag kan unna mig en sån i helgen.

Har än så länge hunnit baka ett bröd från boken, som blev jättefint. Och i köket står en Poolish (fördeg) till ciabatta och väntar tills i morgon bitti. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar